Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

Kereslet-kínálat

Az öltözködésünkre is hatással vannak a karácsonyi filmek

2021. december 10.

2 perc olvasás

ELLE

divat film karácsony öltözködés vásárlás christmas
Az öltözködésünkre is hatással vannak a karácsonyi filmek

A gardróbunk is árulkodhat arról, milyen filmeket nézünk az ünnepi szezonban.


A divat, a szépség és a dizájn kutatási platformjaként ismert Stylight tavaly év végén átfogú kutatásba kezdett: a szakértők annak szerettek volna utánajárni, hogy milyen különleges szokások befolyásolják az online vásárlók döntéseit. Talán még ők sem gondolták, hogy milyen meglepő összefüggésre fognak bukkanni – bebizonyosodott ugyanis, hogy a karácsonyi filmek kimutathatóan hatással vannak arra, milyen divatcikkek kerülnek a virtuális kosarunkba. Ehhez a kutatók a szeptemberben és októberben gyűjtött adatokat vetették össze a novemberi és decemberi számokkal.

A Stylight csapata összesen 5 karácsonyi romantikus vígjátékot választott ki, hogy célzottan megvizsgálja a fogyasztókra tett hatásukat: az olyan klasszikusok mellett, mint az Igazából szerelem, a Holiday, a Bridget Jones naplója és a Reszkessetek, betörők, a Netflix egyik újdonságát, A szerelem illatát is beválogatták a kutatásba.

Népszerű a gyapjúkabát és a kötött pulóver

A számokból világosan kirajzolódott, hogy a karácsonyi filmek főszereplőinek egy-egy ikonikus ruhadarabjából többet adnak el az ünnepi szezonban. A Holiday című filmnek és Cameron Diaz karakterének köszönhetően a gyapjúkabátok eladása 255%-kal nőtt meg a vizsgált időszakban, míg a pasztellszínű gyapjú sapkákból 373%-kal többet rendelnek ilyenkor az emberek. Ugyanígy érezhetően megnő az érdeklődés a Bridget Jones-filmben látott szívmedálos nyaklánc és a híres karácsonyi csúnya pulcsik iránt, míg a Reszkessetek, betörők Kevinje nyomán a piros, kötött pulóver és a pomponos sapka népszerűsége ugrik meg.

A hatás, úgy tűnik, az újonnan gyártott karácsonyi filmek esetében is érezhető: a NEtflix újdonságának bemutatója után mindössze egy nap alatt 100%-kal emelkedett a filmben Natalie karakterén látható Levi’s dzseki iránti online kereslet.

Forrás: Elle

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves