Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

business idol

„Nagy felelősség a természeti erőforrásokkal gazdálkodni” - business interjú Kulich Évával, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatójával

2024. január 15.

5 perc olvasás

ELLE szerkesztőség

business életmod business idol kulich éva goldenburg burgonya

Támogatott tartalom

„Nagy felelősség a természeti erőforrásokkal gazdálkodni” - business interjú Kulich Évával, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatójával
© Demeter Vanda

Az agrárbizniszt többnek gondolja mint egy üzletág. Évszázadok óta ismert terméket népszerűsít és értékesít, amivel párhuzamosan megtanulta, sose szabad elfelejteni, hogy a természettől kapjuk értékeink túlnyomó hányadát.


Ha megértjük a természet valódi erejét, azzal egy különleges inspirációs forráshoz is hozzájuthatunk.

Ki az, aki nagy hatással volt a személyiségedre, munkamorálodra?

Mindig változatos munkakörnyezetben dolgoztam, és top vezetőimtől éppúgy tudtam tanulni, mint beosztott kollégáimtól. A kitartást és a hitelesség maximális igényét pedig a szülői házból hozom.

Mi ad energiát és lendületet?

Azt szoktam mondani, hogy az élelmiszeriparban, élelmiszer szektorban dolgozni maga a kihívás. Amióta a mezőgazdasággal is közvetlen kapcsolatban vagyok, szinte maga a természet adja nekem a lendületet. Az oktatás pedig új energiával tölt fel, hiszen az új generáció bennünket, X-eket is sok mindenre tanít.

Mi motivál, hogy a legjobbra törekedj a munkádban? 

Kereskedőként persze arra gondolok először, hogy az értékesítés jobb és jobb eredményei, a naponta megrakottan kigördülő kamionok a legjobb motivátoraim. Marketingesként a vásárlói edukáció mozgat és a brandünk, a GoldenBurg széleskörűbb megismertetése. A mi elsődleges vevőink a kereskedelmi láncok, de természetesen az ő vásárlói a miénk is. Fontos számomra, hogy az üzleti partnereink és a vásárlók is nyertes szituációban érezhessék magukat.

Szerinted hova tart a fogyasztói társadalom? 

Élelmiszermérnökként kicsit más választ adok erre, mint közgazdászként. Az, hogy egyre inkább szegmentálódik, számomra nem kérdés. A tudatosság – és nem csak az élelmiszerfogyasztásra igaz – előtérbe kerül. Jó minőségű, fenntartható, környezet- és egészségtudatos termékeket választanak. De ugyanakkor egyfajta hedonizmus is megfigyelhető a fogyasztói társadalomban, aminek csak egy része tudatos. 

Az információ keresése áthatja a társadalmat; az azonnali megoldások és válaszok igénye a jelen és jövő vásárlójának is alapelvárása. A jól irányított és őszinte kommunikációt nagyon fontosnak gondolom ebben az információkkal nagyon telített térben.

Kulich Éva, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója

Melyek a szektorod legnagyobb kihívásai?

A mezőgazdaság vagy szélesebb spektrumát tekintve az agrobiznisz nagyon jelentős Magyarországon, bruttó hozzáadott értékben az uniós átlaghoz képest magasnak mondható. Jelentősége nemcsak a foglalkoztatás terén meghatározó, hanem a fenntarthatóság biztosításában is, valamint az élelmiszeripar alapvető beszállítója. Újra stratégiai szerep jut a mezőgazdaságnak, annak minden szépségével, felelősségével és nehézségével. A közvetlen környezetünk, a talaj megóvása, a mezőgazdasági és élelmiszeripari termelékenység és hatékonyság növelése, valamint a szakmai utánpótlás biztosítása, azaz az oktatás, képzés. Nagyon sokat tudnék erről a témáról beszélni, de talán ezt nevezném a három legfontosabb kihívásunknak az elkövetkezendő években.

Ezekre a kihívásokra milyen trendek alakultak ki?

Inkább úgy fogalmaznék, hogyan lehet válaszolni a kihívásokra, illetve mik a feladataink. A fogyasztók tájékoztatása, valid információkkal ellátása és a bevonódás elérése kommunikációnk egyik legnagyobb feladata. Az a véleményem, hogy ezt termelőknek és kereskedőknek, illetve társszervezeteknek együtt kell tenniük. Szerencsés vagyok, hogy szakmai szervezetünkben sajtóreferensként elő is mozdíthatom ezt az együttműködést.

A hatékonyság növelésére nemcsak az ipari termelékenység esetében gondolok, hanem a munkaerőgazdálkodásban is. Egyre nagyobb érték a képzett és elkötelezett munkaerő - a mezőgazdaság és élelmiszeripar nagyon munkaerő igényes szektor. 

A piaci szereplők vagy a társadalom alakítja jobban a portfóliótokat? 

A kereskedelmi partnereink igénye mindig a vásárlók igényéből fakad, ha azt az egyszerű képletet követjük, hogy a boltokban a meglévő vevői igényekre találunk kínálatot és a leendő igényekre pedig a kereskedők készülnek fel. Tehát a kettős hatás érvényesül az élelmiszeriparban.

Hogy van jelen a motiváció, edukáció a GoldenBurgon belül, valamint a fogyasztók irányában? 

A brandünk, a GoldenBurg tavasszal lesz 5 éves. Talán elsőként márkáztunk alapélelmiszert zöldség szektorban. Azt szoktam mondani, hogy azért dolgozunk, hogy a „csak” burgonya mögött megismerhesse a fogyasztó, hogy milyen diverz alapanyag van a kezében, és a lojalitás építés sem öncélú. A teljes szektor ismertségét építjük a márka ismertetése által. Minél több tudatos és elégedett vásárló az én személyes célom, aki, ha teheti, nemcsak gazdasági szempontok mellett dönt, hanem a szívével is.

Hogy látjátok az iparágat hazai, regionális és globális szinten?

Nagy felelősség a természeti erőforrásokkal gazdálkodni. A talaj, a víz, a klíma, a természetes növényzet nem a miénk. Évszázadok óta használatra kapjuk. Úgy kell az emberek javára használni, hogy figyeljünk a visszatáplálásukra, engedjük meg, hogy megújulhassanak. Európa egyik éléskamrája mindig is a Kárpát-medence volt. A magyar agrárium és élelmiszertermelés ismét fő fókuszban van. Több termény esetében is cél az önellátásra való törekvés. Részesei vagyunk és leszünk mi is.



A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

Két macska van ezen a képen, de csak az emberek 1%-a képes megtalálni őket
1

Két macska van ezen a képen, de csak az emberek 1%-a képes megtalálni őket

2022.08.18. 1 perc olvasás

Két macska van ezen a képen, de csak az emberek 1%-a képes megtalálni őket

 Te megtalálod a lovat 15 másodperc alatt a képen?
2

Te megtalálod a lovat 15 másodperc alatt a képen?

2022.07.26. 1 perc olvasás

Te megtalálod a lovat 15 másodperc alatt a képen?

Bevezetik a menstruációs szabadságot Magyarországon is
3

Bevezetik a menstruációs szabadságot Magyarországon is

2022.09.01. 1 perc olvasás

Bevezetik a menstruációs szabadságot Magyarországon is

2030-ra ez az undorító szakma lehet a legnépszerűbb
4

2030-ra ez az undorító szakma lehet a legnépszerűbb

2022.08.26. 1 perc olvasás

2030-ra ez az undorító szakma lehet a legnépszerűbb

Csak a legokosabbaknak sikerül 20 másodperc alatt kiszúrni az egeret a képen
5

Csak a legokosabbaknak sikerül 20 másodperc alatt kiszúrni az egeret a képen

2022.08.05. 1 perc olvasás

Csak a legokosabbaknak sikerül 20 másodperc alatt kiszúrni az egeret a képen

A rák egyik jele lehet ez a lefekvéskor jelentkező tünet
6

A rák egyik jele lehet ez a lefekvéskor jelentkező tünet

2024.01.12. 2 perc olvasás

A rák egyik jele lehet ez a lefekvéskor jelentkező tünet

 Te megtalálod mind a négy nőt a rajzon? Csak az emberek 1 százalékának sikerül
7

Te megtalálod mind a négy nőt a rajzon? Csak az emberek 1 százalékának sikerül

2022.07.13. 1 perc olvasás

Te megtalálod mind a négy nőt a rajzon? Csak az emberek 1 százalékának sikerül

Egy orvos elárulta a rákbetegségek legfontosabb tünetét, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni
8

Egy orvos elárulta a rákbetegségek legfontosabb tünetét, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni

2023.06.14. 2 perc olvasás

Egy orvos elárulta a rákbetegségek legfontosabb tünetét, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni

ezek is érdekelhetnek

Motiváció csuklóból: 3 tipp, hogy még többet hozz ki magadból idén tavasszal

Támogatott tartalom

Motiváció csuklóból: 3 tipp, hogy még többet hozz ki magadból idén tavasszal

Támogatott tartalom

2024.04.18. 2 perc olvasás

okosóra

Menstruációs fájdalom enyhítése jógával

Támogatott tartalom

Menstruációs fájdalom enyhítése jógával

Támogatott tartalom

2024.04.17. 2 perc olvasás

ELLE YOGA WEEKEND

Az inkontinencia megoldható probléma

Támogatott tartalom

Az inkontinencia megoldható probléma

Támogatott tartalom

2024.04.04. 4 perc olvasás

egészség

Longevity – élj tovább egészségesen!

Támogatott tartalom

Longevity – élj tovább egészségesen!

Támogatott tartalom

2024.03.06. 9 perc olvasás

A hosszú élet titka

Felmérés mutatta ki, hogy mire spórolnak legtöbbet a magyarok

Felmérés mutatta ki, hogy mire spórolnak legtöbbet a magyarok

2024.02.28. 2 perc olvasás

pénzügyek

3 ok, amiért a szájápolás fontosabb, mint gondolnád

Támogatott tartalom

3 ok, amiért a szájápolás fontosabb, mint gondolnád

Támogatott tartalom

2024.02.13. 3 perc olvasás

Ezekre az éves szűrővizsgálatokra foglalj időpontot a héten

Támogatott tartalom

Ezekre az éves szűrővizsgálatokra foglalj időpontot a héten

Támogatott tartalom

2024.02.08. 1 perc olvasás

Egészség

„Partneri viszonyt kell ajánlani az ügyfeleknek” - interjú Yalcinkaya Veronikával, a Raiffeisen Bank marketing és kommunikációs igazgatójával

Támogatott tartalom

„Partneri viszonyt kell ajánlani az ügyfeleknek” - interjú Yalcinkaya Veronikával, a Raiffeisen Bank marketing és kommunikációs igazgatójával

Támogatott tartalom

2024.01.19. 5 perc olvasás

business idol

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves