Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

Találkoztál már vele?

Itt a legújabb munkahelyi trend, ami rengeteg embert az őrületbe kerget

2023. szeptember 11.

3 perc olvasás

ELLE

munkahely munkahelyi trend
 Itt a legújabb munkahelyi trend, ami rengeteg embert az őrületbe kerget
© Shutterstock

Ez a munkahelyi trend most mindenhol ott van.


Változik a világ, és vele együtt a munkahelyi trendek is. A legújabb szokás azonban sokakat az őrületbe kerget, és bizony egyre több konfliktust szülhet a munkahelyeken. Hallottál már a „loud laborers” kifejezésről? Nos, most mindent elárulunk róla, és talán te is rá fogsz ismerni néhány kollégádra. 

Eddig a quiet quitting volt a menő 

Mostanáig nagyon ment a munkahelyen a quiet quitting, ami lényeégben annyit jelent, hogy csak annyit dolgozol, amennyit feltétlenül muszáj. A lényeg, hogy nem vesszük véresen komolyan a munkánkat, és nem hagyjuk, hogy a stressz túlságosan befolyásoljon minket. Természetetesen ennek a trendnek vannak előnyei és hátrányai is, a közösségi médiában ez azonban egyfajta lázadásként terjedt el a munkakultúra ellen, ugyanis még most is sok helyen csak akkor lehetünk sikeresek, ha vért izzadunk. Most itt van az új trend a  „loud laborers”.

Miről is van szó pontosan? 

Lényegében az önreklámozó kollégák csoportjáról beszélünk, akik nagyobb hangsúlyt fektetnek munkájuk ismertté tételére, ahelyett, hogy a feladataikra koncentrálnának. Nos, természetesen ez rendkívül bosszantó azoknak a kollégáknak, akik nem így végzik a munkájukat. 

Az önreklámozás különféle módszereit alkalmazzák, és többet beszélnek arról, amit csinálnak vagy terveznek, ahelyett, hogy folytatnák a feladataikat

mondta Nicole Price vezetői coach és munkahelyi szakértő.

Könnyű felismerni őket 

A szakértő elmondta, hogy az önreklámozó kollégákat könnyű felismerni, hiszen csak meg kell nézni, hogy mennyi feladat készül el általuk, és mellette mennyit beszélnek arról, hogy ők milyen lelkesek és keményen dolgoznak. A közösségi médiában pedig rendkívül aktívak, így természetesen a posztok sem maradnak el arról, hogy imádják a munkájukat. 

Mi állhat a hátterében? 

A szakértők egyetértenek abban, hogy a „loud laborers” csoportba tartozó emberek túl sokat beszélnek az eredményeikről, mert nagyon alacsony az önbecsülésük és bizonytalanok saját magukat illetően. Lényegében túlkompenzálnak, és a külső jutalmak, elismerések motiválják őket. Azonban az is előfordulhat, hogy valaki tényleg elégedett a munkájával, és azt gondolja, hogy mindent jól csinál, de szüksége van a figyelemre. 

Az állandó önreklámozás inkább a verseny légkörét teremtheti meg, mint az együttműködését egy munkahelyen

– jelentette ki a szakértő. 

Azok a kollégák, akik a külvilág számára azt mutatják, hogy mennyire kőkeményen dolgoznak, de a valóság ezt nem fedi, akkor bizony egy olyan munkakörnyezetet teremthetnek, ahol a láthatóság és az önreklámozás többre becsülhető, mint a tényleges eredmények, ami demotiválhatja azokat az alkalmazottakat, akik csendesebbek.

Via

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves