Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

Business idol

Hogyan lehet alkotni, létrehozni és sikereket elérni a banki szektorban? - interjú Ginzer Ildikóval

2024. január 10.

5 perc olvasás

ELLE szerkesztőség

sikeres nő Ginzer Ildikó MBH Bank business women

Támogatott tartalom

Hogyan lehet alkotni, létrehozni és sikereket elérni a banki szektorban? - interjú Ginzer Ildikóval
© Demeter Vanda

Ginzer Ildikó, az MBH Bank sztenderd kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese, aki a banki szektorban éli mindennapjait a karriere kezdete óta. A felelősségre nem teherként, hanem lehetőségként tekint, a kitartó munka és az out of the box megoldások egyvelegében hisz, ebben látja a biztos siker kulcsát.


Ki az, aki a legnagyobb hatással volt a személyiségedre és a munkamorálodra?

Leginkább és elsőként szüleim, akik a mintát adták: a kitartásuk, a belém és testvérembe vetett hitük és az a családi légkör, amit biztosítottak, meghatározó volt. De említhetném a középiskolai évekből azokat a tanáraimat is, akik abban segítettek, hogy egyetemre kerülhettem, aztán az első munkahelyemen az első vezetőimet. Nehéz lenne közülük egy embert megnevezni, mert mindegyikük hozzájárult valamilyen példával a sikereimhez, a pályámhoz.

Mi ad energiát és lendületet?

A mindennapokban főként a felelősség, amivel a munkám jár. Több ezer ember dolgozik a csapatomban, akiknek a mindennapi élete, munkája, kiegyensúlyozottsága sokban függ attól, hogy a munkahelyen milyen kultúrával, kihívásokkal és sikerélményekkel találkoznak. Aztán a bank közel 2 millió ügyfele, akiknek a pénzügyi döntéseit segítjük, ami évtizedekere meghatározó: legyen az egy megtakarítás, vagy éppen az álomlakás. A felelősség mellett pedig a lehetőség is, ami a kezemben van: alkotni, létrehozni, fejleszteni valamit.

Mi inspirál, hogy a legjobbra törekedj a munkádban? 

A sikerek – más emberek sikerei, amik megmutatják, hova lehet eljutni kitartó munkával és kreativitással. Ők lehetnek hétköznapi hősök, vagy éppen a szakma meghatározó alakjai, művészek, sportolók. Sokszor egy-egy mondat, gondolat megragad bennem, és van, ami éveken át elkísér és inspirációt ad. 

Szerinted milyen irányba tart a fogyasztói társadalom? 

Nagyot változott a fogyasztói társadalom az elmúlt egy-két évtizedben. Sokkal több, sokszor túl sok információhoz jutunk a döntéseinkhez és egészen más csatornákon keresztül, mint korábban. A döntéseinkben meghatározóbb lett, amit a közösségi média felületeken látunk, hallunk. Könnyebben összehasonlíthatunk árakat, szolgáltatásokat, helyeket – de ez a rengeteg információ nem mindig segíti a választást és nehezebb eligazodni a hitelességet illetően. Ezáltal többet fogyasztunk, mert jobban nyomaszt az a gondolat, hogy ’ne maradjunk le, ne maradjunk ki’ valamiből.

Az inspiráció hitet, energiát, példát és magabiztosságot ad. Ezt próbálom átadni én is a mindennapokban vezetőként. 

Melyek a szektorod legnagyobb kihívásai?

A bankszektorra a makrogazdasági környezet mindig is erős hatással volt, ez most sincs másként. Hiszen az jelentősen befolyásolja a jövővel kapcsolatos várakozásokat az ügyfeleink oldalán, amik meghatározzák a pénzügyi döntéseket és ezáltal a piac méretét is jelentősen. Emellett jelentős kihívás még a szektor megújulása, digitalizációja: az egyik oldalon a nagy technológiai cégek által mutatott példa, amik befolyásolják, hogy az ügyfelek milyen megoldásokat tartanak követendőnek. A másik oldalon pedig azok a fintech startupok, akik a pénzügyi szektor egy-egy szeletét próbálják ’felforgatni’. Ebben a kettősségben kell a hagyományos, több száz évre visszatekintő bankszektornak megújulnia egy erősen szigorodó szabályozói környezetben.

Ginzer Ildikó, az MBH Bank sztenderd kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese

Ezekre a kihívásokra milyen trendek alakultak ki?

A bankszektort is meghatározza a digitalizáció és az ügyfélutak változása. Míg korábban inkább ügyet intézni jártunk a bankfiókba, ma már sokkal inkább a tanácsadásról szól egy-egy fióklátogatás, a mindennapi ügyeinket pedig egyre inkább online intézzük. Így a fejlődés és fejlesztés iránya az, hogy ehhez alakítsuk a kiszolgálási modellt is: személyre szabott ajánlatokkal, lehetőségekkel kell megtalálnunk az ügyfeleket, úgy, hogy oda vigyük a banki szolgáltatásokat, ahol a döntés születik, a digitális térben ezt saját fejlesztésekkel és gyakran startup együttműködések révén tudjuk kialakítani.  Nagyon nagy szerepe van a banknak a pénzügyi edukációban – itt bőven van még feladatunk abban, hogy az ügyfelek tájékozottsága, pénzügyi magabiztossága fejlődjön.

A piaci szereplők vagy a társadalom alakítja jobban a portfóliótokat? 

A szektor ott fejlődik leginkább, ahol van verseny, és a piaci szereplők invesztálnak a fejlődésbe, ebből a nap végén az ügyfelek profitálnak a leginkább. Ha mi élen járunk a fejlesztésben, azt a versenytársak is követni fogják. A társadalmi igények változása pedig nem csak befolyásolja a szektort, de fordítva is van hatása: a bank is formál és teremt igényt a fogyasztók felé – ez a szoros egymásra hatás jelentősen tudja alakítani a portfóliót.

Meg tudsz osztani egy olyan szakmai kudarcot, amiből végül sokkal többet tanultál, mint akkor vesztettél?

A megélt kudarcok többsége nem szakmai döntésekhez kapcsolódik, hanem inkább a mögöttes emberi oldalhoz: én nagyon hiszek a csapat erejében, abban, hogy sikereket vagy nehézségeket együtt, közös munkával tudunk leginkább megélni vagy leküzdeni. Veszteségként azt éltem meg, amikor egy ilyen egység megbomlott, és az egyéni érdek vagy a rossz szándék próbált letéríteni az útról. Minden ilyen eset segített abban, hogy erősebb legyek, és a veszteség egyben új lehetőség is volt az építkezésre.




A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

Ezt a 3 tulajdonságot keresik most a leginkább a munkáltatók
1

Ezt a 3 tulajdonságot keresik most a leginkább a munkáltatók

2023.01.04. 4 perc olvasás

Ezt a 3 tulajdonságot keresik most a leginkább a munkáltatók

Erre a 6 tulajdonságra van szükséged, hogy lenyűgözz mindenkit egy állásinterjún
2

Erre a 6 tulajdonságra van szükséged, hogy lenyűgözz mindenkit egy állásinterjún

2024.02.22. 3 perc olvasás

Erre a 6 tulajdonságra van szükséged, hogy lenyűgözz mindenkit egy állásinterjún

10 hihetetlen kérdés, ami tényleg elhangzott egy állásinterjún
3

10 hihetetlen kérdés, ami tényleg elhangzott egy állásinterjún

2022.11.21. 3 perc olvasás

10 hihetetlen kérdés, ami tényleg elhangzott egy állásinterjún

3 jel, hogy a kiégés szélén állsz a munkahelyeden
4

3 jel, hogy a kiégés szélén állsz a munkahelyeden

2023.09.26. 3 perc olvasás

3 jel, hogy a kiégés szélén állsz a munkahelyeden

8 dolog, ami TILOS egy állásinterjún
5

8 dolog, ami TILOS egy állásinterjún

2022.11.29. 3 perc olvasás

8 dolog, ami TILOS egy állásinterjún

3 dolog, amit tilos megtenned az állásinterjú után
6

3 dolog, amit tilos megtenned az állásinterjú után

2024.02.16. 2 perc olvasás

3 dolog, amit tilos megtenned az állásinterjú után

Az állásinterjúk 5 legnehezebb kérdése - így válaszolj rájuk
7

Az állásinterjúk 5 legnehezebb kérdése - így válaszolj rájuk

2022.11.15. 5 perc olvasás

Az állásinterjúk 5 legnehezebb kérdése - így válaszolj rájuk

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden
8

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

2023.07.05. 3 perc olvasás

5 jel, hogy nem kedvelnek a munkahelyeden

ezek is érdekelhetnek

"Nagyon motivál, ha a körülöttem lévő emberek nyitottak a változásokra és a tudásra" - interjú Vály Judittal, az Euroleasing Zrt. vezérigazgatójával

Támogatott tartalom

"Nagyon motivál, ha a körülöttem lévő emberek nyitottak a változásokra és a tudásra" - interjú Vály Judittal, az Euroleasing Zrt. vezérigazgatójával

Támogatott tartalom

2024.01.19. 5 perc olvasás

business idol

"Alternatív módokat kell keresnünk a megszokottak megszerzésére" - interjú Nád-Kántor Mariannával, a Cofidis Magyarország márka-és marketingkommunikációs vezetőjével

Támogatott tartalom

"Alternatív módokat kell keresnünk a megszokottak megszerzésére" - interjú Nád-Kántor Mariannával, a Cofidis Magyarország márka-és marketingkommunikációs vezetőjével

Támogatott tartalom

2024.01.18. 5 perc olvasás

Business idol

„Ha valaki nem szereti, amit csinál, akkor nem is tud kiemelkedőt alkotni” - értékes gondolatokat osztott meg Deutsch Krisztina a business-ről és a sikerről.

Támogatott tartalom

„Ha valaki nem szereti, amit csinál, akkor nem is tud kiemelkedőt alkotni” - értékes gondolatokat osztott meg Deutsch Krisztina a business-ről és a sikerről.

Támogatott tartalom

2024.01.18. 6 perc olvasás

Business idol

Nagyon gyors a világ, de bizonyos dolgokhoz le kell ülni, meg kell érkezni. Az olvasás pont ilyen, ami igényel egyfajta lelassulást - interjú Ludvig Orsolyával.

Támogatott tartalom

Nagyon gyors a világ, de bizonyos dolgokhoz le kell ülni, meg kell érkezni. Az olvasás pont ilyen, ami igényel egyfajta lelassulást - interjú Ludvig Orsolyával.

Támogatott tartalom

2024.01.16. 5 perc olvasás

Business idol

„A fiatalok gondolkodása, értékrendszere fog megoldást hozni az új kor problémáira” - inspiráló interjú Károlyi Zsuzsannával a jövőről.

Támogatott tartalom

„A fiatalok gondolkodása, értékrendszere fog megoldást hozni az új kor problémáira” - inspiráló interjú Károlyi Zsuzsannával a jövőről.

Támogatott tartalom

2024.01.12. 5 perc olvasás

Business idol

Egészség és tudatosság a mindennapokban: interjú a Szafi Products Kft. társtulajdonosával, Ipsits Anitával

Egészség és tudatosság a mindennapokban: interjú a Szafi Products Kft. társtulajdonosával, Ipsits Anitával

2023.05.10. 7 perc olvasás

INTERJÚ

Szív és ész kombinációja

Szív és ész kombinációja

2022.11.04. 11 perc olvasás

"Hagyjuk a megfelelni vágyást a férfiaknak. Mi, Nők, teljesen máshogy működünk!" - inspiráló interjú Dobos Katával, a Pápai Hús marketing vezetőjével

Támogatott tartalom

"Hagyjuk a megfelelni vágyást a férfiaknak. Mi, Nők, teljesen máshogy működünk!" - inspiráló interjú Dobos Katával, a Pápai Hús marketing vezetőjével

Támogatott tartalom

2022.11.01. 4 perc olvasás

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves